4 Alasan cabuk penyewa yang patut setiap owner rumah tahu supaya tidak kena game


4 Alasan cabuk penyewa yang patut setiap owner rumah tahu supaya tidak kena game

Alasan Penyewa yang cuba melepaskan diri dari langgar kontrak sewa.

ANTARA SENARAI PANJANG, ALASAN PENYEWA YANG CUBA MELEPASKAN DIRI


https://akademisublet.onpay.my/order/form/sm2017/60

1.

Penyewa : Encik, saya nak keluar cukup bulan ni.  Sebab nak kahwin.  Deposit saya ?

Tuan Rumah.  OK Deposit, seperti dalam agreement ya.

Penyewa : Tapi saya bukan rancang nak kahwin seawal ini ? Tak adil !

Tuan Rumah : Adil kamu terhadap saya macam mana ?


2.

Penyewa : En, minggu lepas masa baca agreement, saya tergesa-gesa.  So, boleh tak saya tak jadi masuk.

Tuan Rumah : Sebab itu masa baca, saya sengaja tiada di hadapan kamu.  Supaya nak mengelakan suasana SESAK dan MENDESAK.  Kemudian saya bagi penerangan lengkap setiap clause.  Dan bertanya 3x, "Ada apa2 soalan?".  Apa jawapan kamu minggu lepas ?

Penyewa : Tidak

Tuan Rumh : Begitu juga jawapan saya mengenai duit booking kamu


3.

Penyewa : En, saya tetap rasa tak adil agrement ni.  Saya nak duit booking saya

Tuan Rumah : Ada saya letak pistol ata acu pisau kat leher kamu dan paksa kamu sign ?

Penyewa : Tidak

Tuan Rumh : Begitu juga jawapan saya mengenai duit booking kamu.


4.

Penyewa : En, saya tak dapat bayar sewa bulan ni.  Saya bayar dengan bulan depan sekali boleh ?

Tuan Rumah : Bila last kamu makan kat Mamak ?

Penyewa : Siang tadi

Tuan Rumah : Kenapa dengan Mamak, kamu bayar dan makan, tetapi dengan saya kamu nak duduk dulu tangguh sebulan bayar ?

Penyewa : En, saya bayar sewa separuh bulan sahaja boleh ?

Tuan Rumah : Makan kat Mamak total RM8 kan.  Kamu bayar RM4 sahaja kah ?


5.

Penyewa : Kenapa peraturan ni kata tak boleh, itu tak boleh.  Saya rimas lah.  Menyesal saya duduk sini.

Tuan Rumah : Agreement dipersoal sebelum sign, bukan sesudah sign.


Begitulah....

Tapi realitinya, saya amat berlembut dengan semua Penyewa gegadis saya.

Kalau rasa bermanfaat, share lah

Kredit kepada otai

Mukaram M Jamin
Tuan rumah Romeo Terakhir

kalau nak belajar sublet, busines bilik sewa, business rumah sewa

boleh klik link di bawah

https://akademisublet.onpay.my/order/form/sm2017/60