- Bayar sewa lambat
- Salahkan pihak lain atas kelewatan byr. Cthnya company sy tunggu payment, bos takde dan segala bagai.
- Call tak angkat @ msg lambat reply
- cara mesej atau call yang deman atau kurang ajar
- msj tanya bilik pukul 10pm dan keatas (masa orang nak tido atau rehat)
- Selalu bg alasan tiada dirumah
- Mempunyai double personality. Cthnya dgn rakan penyewa berwatak baik, dgn org lain watak lain.
- Urgent nk masuk. Xsabar2.
- Blur, tak firm & masalah identiti - nak sewa tapi mcm tak nak sewa, tak pasti bila nak mula, berapa bulan nak sewa, berapa orang (kalau group) dll
- Cerewet tak bertempat.
- Campur tangan pihak ketiga . Cth: masalah tombol, ibubapa call maki2 sbb servis lambat, boyfren marah2.
- Student yang tidak bekerja part time. Bergantung penuh duit ptptn dan parent.
- Sombong dan kurang ajar
- Janda/duda (depends)
- Kurang/tiada common sense cth tak jaga kebersihan, bazirkan air dan elektrik dll
- Ignorant/tidak ada kerjasama dgn penyewa lain
- First impression dah out. Datang appointment lambat, tiada hormat untuk 1st time jumpa.
- Kononnya mempunyai kenalan besar or position yg tinggi. Either politician or mana2 datuk xberkecuali.
- Nak interview penyewa rumah yang lain sebelum masuk
- Nak masuk tapi tiada deposit nak bayar
- Mintak deposit bayar ansuran
- Mintak sewa kurang harga tidak lojik
- Tunang tolong cari kan bilik sewa
-
-
-
Apa lagi contoh lain sepanjang anda mengurus penyewa ?
Mohon input yang murni dan tidak mencetuskan kontroversi. Semoga bermanfaat insyaAllah.
Terima kasih.
.
#penunggurumah #hartanah